Prosjekt
ONiO er et norsk teknologiselskap innenfor chiputvikling som bringer batteriløs teknologi til loT-markedet.
For å reposisjonere ONiO og etablere merkevaren deres i markedet, så vi behovet for å fokusere på tydelig kommunikasjon og historiefortelling, samtidig som vi skapte en intuitiv og visuelt sterk nettside som lar merkevaren leve og vokse.
(Arbeidet ble utviklet under ANTI Bergen & Trondheim)
Utfordring
Det tekniske aspektet av ONiO og de avanserte detaljene krever presisjon og kreativitet i tekst og kommunikasjon for å fortelle historien på en troverdig måte som både ingeniører og potensielle investorer kan støtte opp om. Samtidig skulle vi visualisere den immaterielle og abstrakte verdenen av energihøsting. Vi så potensialet for å skape en merkevare som skiller seg ut med et rikt visuelt univers, og på den måten gi ONiO muligheten til å gjøre sin merkevare om til en energisk og fremtidsrettet virksomhet.
ONiO spesialiserer seg på å lage selvstyrte mikrokontrollere som går på nanowatt hentet fra omgivelsene. Dette er en bransje hvor visuell historiefortelling ofte overses eller ikke prioriteres. Vi så en mulighet til å skape en plattform som bryter med normen for typiske B2B-merker og posisjonere ONiO i et B2C visuelt landskap. Dette tillot en presentasjon av forbrukerprodukter som teknologien deres kunne bakes inn i.
Løsning
Vi skapte et rikt univers med ONiO plassert i hjertet av det. Et sted hvor merkevaren kunne dele sin fremtidsrettede visjon gjennom treffende innhold og data - verbalt og visuelt fortelle sin historie om ambisjoner og energi for fremtiden.
Den nye nettsiden tilrettelegger for en gjennomtenkt og intuitiv UX-historie som styrker merkevaren, og fikk oppmerksomhet i en bransje som var skeptisk til å utfordre dagens standard.