Enova velger Nonspace som design-, reklame- og teknologipartner
Enovaer et statsforetak under Klima- og miljødepartementet som støtter utvikling av energi- og klimateknologi Enova investerer årlig over 5mrd kroner gjennom forvaltningen av statens Klima- og energifond., og er en pådriver for klimaomstillingen som skal gi ossmorgendagens grønne Norge.
Når Enova støtter mennesker, bedrifter og prosjekter som går foran på disse feltene, øker de Norges konkurransefortrinn samtidig som de jobber for en bærekraftig framtid. Regjeringen har en bevilgning til Enova på 5,4 milliarder kroner i 2023.
12 byråer var med i konkurransen hvor 3 gikk videre til finalerunden, hvor Nonspace gikk seirende ut. Nå skal Nonspace sammen med Enova jobbe for Norges omstilling til lavutslippssamfunnet i en 3 års kontrakt.
– Enova er i en prosess med å oppdatere vår profil og merkevareplattform. Vi ser frem til å jobbe med de dyktige folka i Nonspace for å forsterke merkevaren Enova og verktøyene som kan bidra til å skape tydeligere kommunikasjon rundt oss og vår rolle. Nonspace leverte en knallsterkt tilbud i en konkurranse med svært dyktige byråer. De viste gjennom konkurransen både strategiske og kreative evner, god forståelse av Enova og oppdraget vårt, og et spennende team med relevant erfaring fra både Norge og utlandet, sier Vidar Pedersen, Leder for Kommunikasjon og markedsføring, konst. Direktør for strategi i Enova.
Ved å jobbe tett med merkevarestrategi, kommunikasjon og teknologi skal Enova ta en enda sterkere posisjon og tydeliggjøre rollen som leder for Norges omstilling til lavutslippssamfunnet.
– Enova er et av Norges viktigste statlige selskaper, og med samfunnssituasjonen vi befinner oss i må rollen til Enova bli enda mer synlig og enklere å forstå, både hos private og bedrifter i Norge. Enova investerer i mennesker, prosjekter, teknologier og løsninger som ikke bare reduserer klimautslippene, men skaper nye verdier som alle i Norge drar nytte av inn i fremtiden. Vi er beæret over å kunne rådgi og gjennomføre tiltak innen design, kommunikasjon og teknologi som har en så stor påvirkning sier Stian Ward Bugten, Founder og Head of Creative i Nonspace.
– Gjennom samarbeidet med Enova, ser vi fram til å bidra med kreative og verdiskapende løsninger som virker. Erfaringen og den tverrfaglige kompetansen som teamet vårt sitter på, vil være en utmerket match for Enova. Vi har erfaring med strategier, identiteter og kampanjer for kunder som feks. Britannia Hotel, Kunstsilo, Visit Trondheim, Bergens Tidende, Reitan, Vilda. Teamet vårt bor og jobber i Trondheim og Bergen, men de fleste har relevant internasjonal erfaring som Enova vil kunne dra nytte av, sier Line Kibsgaard Sjøhelle, Studio Director i Nonspace.