Artikler

Med én fot i kulturen og den andre i fremtidens horisonter, gir vi deg de ferskeste innsiktene, inspirerende nyheter, og det vi brenner for. Utforsk hva som rører seg i vårt univers.

Artikkel
Rosenborg Ballklubb
Skrevet av:
Stian Ward Bugten
Kreativ leder | Partner og eier
August 17, 2023

Nonspace® blir Rosenborgs nye merkevarebyrå

Rosenborg Ballklub og Nonspace® har slått seg sammen for å styrke Rosenborg-merkevaren og forbedre supporteropplevelsen gjennom innovativ merkevarebygging.

Sammen med klubben, supportere og samarbeidspartnere skal Nonspace® forsterke merkevaren Rosenborg gjennom en solid prosess som setter søkelys på hele merkevareopplevelsen.

Med fokus på visuell kommunikasjon og innhold som treffer på tvers av ulike medier og plattformer, utvikler Nonspace® og Rosenborg nå en klar strategi for klubbens fremtid, som speiler klubbens unike posisjon som en kjær fotballinstitusjon med en lojal fanskare og dype samfunnsrøtter.

– Etter fusjonen med RBK A-lag Kvinner, er det viktig å vise at Rosenborg er mer enn bare ett lag. Vi representerer en hel klubb med mer enn ti lag, og er mye mer enn bare fotball. Vi har mange flotte representanter for klubben som ikke spiller på banen, og som alle er viktige merkevare-ambassadører. Merkevaren, verdiene og samfunnsoppdraget til Rosenborg gir stor verdi til mange utenom kampdag, og med en helt ny generasjon som vokser opp i en digital verden, er det viktig at vi forsterker engasjementet og fellesskapet klubben skaper i Norge og Norden, sier Stian Moursund, salg- og markedssjef i Rosenborg Ballklubb.

Samarbeidet med Nonspace® lover å gjøre nettopp dét - ved å kombinere kreativitet, digitalisering og kultur for å skape spennende innhold, idéplattformer og visuelle elementer, skal vi bidra til å knytte mennesker, teknologi og merkevarer sammen på en ny og engasjerende måte.

– Vi forstår den følelsesmessige kraften i sterke merkevarer, og den spesielle plassen Rosenborg har i hjertene til sine fans. Vi gleder oss til å ta merkevaren til neste nivå, og jobbe sammenmed Rosenborg for å øke engasjementet og bygge en følelse av fellesskap som går utover tradisjonelle medier og plattformer, sier Stian Ward Bugten, kreativ leder i Nonspace®.

Med dette partnerskapet definerer Rosenborg og Nonspace® hva det betyr å være en fotballmerkevare i en digital tidsalder, og skaper nye muligheter for fansen til å koble seg til sin favorittklubb på meningsfulle og autentiske måter. I tillegg blir Nonspace® en del av partnernettverket i klubben.

Følg med på oppdateringer om dette spennende samarbeidet, og bli med oss i å feire fotballens kraft til å forene og inspirere mennesker over hele verden!